Vragen en antwoorden over jouw bezoek aan Plopsaqua Landen-Hannuit

Maatregelen in het park

Welke maatregelen werden genomen in het park?
Het dragen van een mondmasker dat de mond en neus bedekt, is verplicht voor bezoekers vanaf 12 jaar:

  • Tot in de kleedkamer
  • Bij het verlaten van het park

Het dragen van een mondmasker of gelaatsscherm geldt niet voor bezoekers die een officieel doktersattest kunnen voorleggen dat de vrijstelling om medische redenen verantwoordt. Dit attest kan opgevraagd worden in het park.

U hoeft geen negatieve PCR-test of vaccinatiebewijs mee te brengen om het park te bezoeken. Er worden ook geen tests afgenomen in het park.

Reservaties

Hoe kan ik een bezoek aan Plopsaqua Hannut-Landen reserveren?
Er zijn 4 mogelijkheden. In elk van deze gevallen moet je je ticket op voorhand online reserveren. Reserveren via e-mail of telefoon is niet mogelijk. Enkel kinderen kleiner dan 85 cm en personen met een beperking, moeten geen tickets reserveren. Personen met een beperking kunnen hun tickets aankopen aan de kassa's van het park.

  • Ik heb nog geen ticket(s)
    Koop je ticket(s) hier en selecteer een datum naar keuze.
  • Ik ben een inwoner van Landen of Hannuit
    Heb je een Plopsa-SwimCard? Reserveer dan je bezoek via 'Ik heb een jaarabonnement'. In het andere geval kan je je bezoek hier reserveren.
  • Ik heb reeds een ticket dat nog geldig is of dat vervallen is tussen 13 maart 2020 en 8 juni 2021
    Ruil je ticket hier in voor een nieuw ticket op datum volgens onderstaand stappenplan. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Hulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om je bezoek te reserveren.

    Stap 1: Klik op 'Ik heb al tickets'.
    Stap 2: Kies de datum waarop je het park wenst te bezoeken.
    Stap 3: Selecteer het type en aantal tickets dat overeenkomt met de tickets die je reeds hebt.
    Stap 4: Vul je gegevens en de barcodes van je bestaande tickets in. Voeg eventueel een parkeerticket toe.
    Stap 5: Bevestig je reservatie. Je ontvangt de gereserveerde tickets vervolgens via e-mail.
  • Ik heb een jaarabonnement (Plopsa-FunCard, Plopsa-GoldCard, Bumba-FunCard of Bumba-GoldCard)
    Reserveer hier je bezoek volgens onderstaand stappenplan. Hulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om je bezoek te reserveren.

    Stap 1: Klik op 'Ik heb een abonnement', vervolgens op het abonnementstype waarover je beschikt en op 'Volledige dag'.
    Stap 2: Kies de datum waarop je het park wenst te bezoeken.
    Stap 3: Selecteer het type en aantal tickets dat overeenkomt met de abonnementen die je hebt. Zijn er geen tickets meer beschikbaar voor je gewenste dag? Kijk dan later nog eens; nog niet alle capaciteit is nu reeds vrijgegeven.
    Stap 4: Vul je gegevens en de nummers van je abonnementen in. Voeg eventueel een parkeerticket toe (niet nodig indien je over een parkeerabonnement of Plopsa-GoldCard beschikt).
    Stap 5: Bevestig je reservatie. Je ontvangt de gereserveerde tickets vervolgens via e-mail.

Hoe lang kan ik het waterpark bezoeken?
Vanaf 16 augustus 2021 kan je ieder uur jouw bezoek aan Plopsaqua Hannut-Landen starten! Een bezoek duurt steeds 3 uur. Reserveer je bv. een bezoek om 9:00 uur, dan geniet je van waterpret tot 12:00 uur. De kleedkamers zijn telkens geopend vanaf 30 minuten voor de start van je tijdslot. Reserveer snel jouw tijdslot.

Het lukt mij niet om een reservatie te maken
Je kan je ticket hier inwisselen voor een ticket met een reservatie. Selecteer het correcte tickettype dat overeenkomt met de tickets die je al hebt, kies de datum van je bezoek en vul de barcodenummers van je tickets in.

  • Worden de barcodenummers niet aanvaard?
    Controleer dan of je het correcte tickettype geselecteerd hebt en het barcodenummer correct overgenomen hebt.
  • Blokkeert de website bij het toevoegen van een parkeerticket of tijdens het betalen? Of krijg je de melding te zien dat je barcodenummer reeds gebruikt werd?
    Probeer een 2-tal uur later opnieuw om je bezoek te reserveren.

Kan ik als mindervalide mijn bezoek reserveren?
Mindervaliden die een Plopsa-park willen bezoeken, hoeven hun bezoek niet op voorhand te reserveren. Je kan de tickets voor jou en je begeleider op de dag van je bezoek aankopen aan de kassa's van het park.

Kan ik mijn reservatie annuleren of verplaatsen?
Je kan je gemaakte reservatie verplaatsen naar een andere datum, ook wanneer de dag waarvoor je reserveerde reeds voorbij en je geen gebruik hebt gemaakt van de gereserveerde tickets. Klik daarvoor hier en vervolgens op 'Ik wil mijn reservatie verplaatsen'. Hulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om je reservatie te verplaatsen. Het verplaatsen van je reservatie is tijdelijk gratis.

Reserveer je een bezoek met je abonnement maar kom je niet? Dan zien we ons genoodzaakt een administratieve kost van €15 per ticket aan te rekenen voor het onnodig innemen van de plaats van een andere abonnee.

Kan ik mijn bezoek ook aan de kassa's van het park reserveren?
We raden je aan om je tickets op datum vooraf te reserveren via de website van het park om eventuele wachtrijen aan de kassa's te vermijden. Op deze pagina vind je alle informatie over het reserveren van tickets.

Kan mijn kind (tot en met 11 jaar) het park gratis bezoeken voor zijn/haar verjaardag?
Momenteel is het niet mogelijk om te genieten van de gratis toegang tot het park voor kinderen tot en met 11 jaar.

Wij hebben een schoolreis/groepsbezoek gepland in één van de komende maanden. Kan ik deze annuleren?
Groepsbezoeken kunnen steeds verplaatst worden van datum. U kan hiervoor contact opnemen via reservations@plopsa.be. Schoolreizen die plaatsvinden tijdens dit schooljaar kunnen kosteloos geannuleerd worden.

Wordt de Visit Wallonia Pass aanvaard in het park?
Ja, je kan de Visit Wallonia Pass gebruiken aan de ingang van Plopsaqua Landen-Hannuit voor de aankoop van: tickets (≥85cm - ≤99cm, ≥1m, 70+ en personen met een beperking), parkingtickets en de aankoop of verlenging van een Plopsa-SwimCard, Plopsa-FunCard of Plopsa-GoldCard. Je moet je bezoek wel op voorhand reserveren. Hoe je dat doet, vind je hier.

Tickets en jaarabonnementen

Ik heb een geldig ticket dat vervallen is tussen 13 maart 2020 en 8 juni 2021.
Alle tickets met een beperkte geldigheid die vervielen tussen 13 maart 2020 en 8 juni 2021 kunnen ingeruild worden voor een bezoek aan Plopsaqua Hannut-Landen tot en met 31 december 2021. Je zal je bezoek wel op voorhand online moeten reserveren. Dat doe je hier.

Wat met mijn jaarabonnement voor Plopsaqua Hannut-Landen?
Plopsa-SwimCards, Bumba-SwimCards en jaarabonnementen die aangemaakt werden in Plopsaqua Hannut-Landen en geldig waren tijdens de sluitingsperiode van Plopsaqua Hannut-Landen werden automatisch verlengd met het aantal sluitingsdagen die binnen de geldigheidsperiode van je jaarabonnement vielen. Deze dagen gaan in op 9 juni 2021. Je kan de nieuwe vervaldatum van je jaarabonnement terugvinden in je profielHulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om de geldigheidsdatum van je jaarabonnement terug te vinden.

Heb je een jaarabonnement via domiciliëring? Dan werd je jaarabonnement van 23 oktober 2020 tot en met 7 mei 2021 opgeschort en hoefde je in die periode niet te betalen. Je jaarabonnement is sinds 8 mei 2021 opnieuw geldig en zal opnieuw maandelijks een betaalverzoek ontvangen.

Met je geldige Plopsa-jaarabonnement kan je het park enkel met een online reservatie bezoeken. Reserveer je bezoek en vul je abonnementnummer in bij de laatste stap voor je je reservatie bevestigt.

Ik heb een abonnement inclusief parkeerabonnement. Blijft dit geldig?
Parkeerabonnementen blijven geldig. Je hoeft tijdens het reserveren dus geen parkeerticket te kopen.

Ik heb een e-voucher voor een abonnement (aangekocht via de website van het park). Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
Ook dan kan je je bezoek reserveren. Kies daarvoor de optie ‘Ik heb een abonnement' en volg de stappen. Vul op het einde het nummer van je abonnement in (dit kan je terugvinden op de e-voucher).

Ik heb een voucher voor een abonnement (via bijvoorbeeld VakantieVeilingen, Groupon of Veepee). Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
In dit geval is het niet nodig om je bezoek te reserveren. Begeef je op de dag waarop je het park wenst te bezoeken met de voucher naar de kassa om het abonnement te laten aanmaken. Aan de toegangscontrole geniet je op vertoon van het verkregen kassaticket van gegarandeerde toegang tot het park op diezelfde dag. We voorzien voldoende capaciteit hiervoor.

Ik heb een Lerarenkaart en zou hiermee graag een voordelige Plopsa-FunCard aankopen of verlengen. Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
In dit geval is het niet nodig om je bezoek te reserveren. Op vertoon van je geldige Lerarenkaart aan de kassa kan je daar een voordelige Plopsa-FunCard aankopen of je bestaande abonnement verlengen. Op vertoon van het kasticket daarvan aan de toegangscontrole krijg je die dag toegang tot het park. We voorzien voldoende capaciteit hiervoor. Meer informatie over de voordelen voor leerkrachten en hun inwonende gezinsleden, vind je hier.

Ik heb een jaarabonnement en wil mijn bezoek reserveren, maar zie dat mijn gewenste dag van bezoek volzet is.
Geen paniek! We hebben op dit moment namelijk nog niet alle capaciteit vrijgegeven. Er kunnen dus opnieuw tickets vrijkomen voor je gewenste dag van bezoek. Hou hiervoor onze website en social mediakanalen in de gaten!

Kan ik tijdens de periode met coronamaatregelen gebruik maken van de korting met mijn Plopsa-jaarabonnement in andere pret- en dierenparken?
Ja, maar (nog) niet bij alle eerder gecommuniceerde pret- en dierenparken. Op deze pagina vind je een overzicht van pret- en dierenparken waar je momenteel gebruik kan maken van de korting op de toegangsprijs met je Plopsa-abonnement. Je zal ook dat bezoek vooraf moeten reserveren. Klik in het overzicht op het park voor de gewijzigde procedure om van de korting te kunnen genieten.

Kan ik met mijn abonnement van een ander pret- of dierenpark (niet-Plopsa) gebruik maken van de korting bij aankoop van tickets voor een Plopsa-park?
Ja, maar (nog) niet met alle abonnementen van de eerder gecommuniceerde pret- en dierenparken. Heb je een abonnement van één van de parken op deze pagina waarbij niet 'Tijdelijk niet geldig' staat, dan kan je gebruik maken van je abonnement om online te reserveren aan het voordeeltarief. Dat kan via 'Ik heb nog geen tickets' doormiddel van een kortingscode die je kan terugvinden op de website van het park waarvoor je een abonnement hebt. Hulp nodig? Bekijk hier een video met alle instructies om je bezoek te reserveren.

Kortingen

Ik heb een kortingsbon/voucher voor een ticket of abonnement met vervaldatum tussen 13 maart 2020 en 8 juni 2021.
U kunt uw kortingsbon of voucher voor een ticket of abonnement uitzonderlijk gebruiken tot en met 31 december 2021. Staat er een promocode of 4-cijferige code op je kortingsbon? Dan kan je hiermee online reserveren via 'Ik heb nog geen tickets'. De korting wordt berekend op het geldende kassatarief.

Ik heb een kortingsbon/promocode of Bongo-bon die geldig is voor tickets. Kan ik deze gebruiken tijdens het reserveren?
Het is nog steeds mogelijk om een promocode te gebruiken tijdens je reservatie. Dat doe je via 'Ik heb nog geen tickets'. Deze codes zijn enkel geldig op nieuwe tickets ≥ 1m en niet als je al een ticket hebt. De korting wordt berekend op het geldende kassatarief. Met een Bongo-bon kan je aan de kassa terecht.

Ik heb een kortingsbon van Ciné Télé Revue voor 1 gratis ticket bij aankoop van 1 ander ticket. Hoe kan ik mijn bezoek reserveren?
Je kan je bezoek reserveren via de optie 'Ik heb nog geen tickets'. Kies vervolgens de dag van je bezoek, selecteer 2 tickets ≥1m en vul de code op het gratis ticket in als kortingscode. Je ontvangt je de tickets meteen via e-mail.

Ik heb een kortingsbon van Kruidvat voor 1 gratis ticket bij aankoop van 1 ander ticket. Hoe kan ik mijn bezoek reserveren?
Je kan je bezoek reserveren via de optie 'Ik heb nog geen tickets'. Kies vervolgens de dag van je bezoek, selecteer 2 tickets ≥1m en vul de code op het gratis ticket in als kortingscode. Je ontvangt je de tickets meteen via e-mail.

Ik heb een kortingsbon van Oasis voor 1 gratis ticket bij aankoop van 1 ander ticket. Hoe kan ik mijn bezoek reserveren?
Wissel de code op je verpakking in via oasis-plopsa.be. Vervolgens ontvang je een unieke code waarmee je je tickets kan reserveren via www.plopsa.be/oasis.

Ik heb voordelige tickets gekocht via de KBC-app. Moet ik mijn bezoek nog reserveren?
Tijdens het bestellen van de tickets in de KBC-app heb je reeds je bezoekdatum aangeduid. Je bezoek is daardoor gereserveerd voor die datum en je kan op die dag het park bezoeken met je tickets. Je hoeft je bezoek dus niet nog eens te reserveren via de website van het park.

Reserveer je tickets!

Wil je een magische dag beleven in Plopsaqua Hannut-Landen? Reserveer dan vooraf online je tickets!

Tickets reserveren